توماس هیترویک متولد 17 فوریه 1970، طراح و معمار انگلیسی است که با استفاده خلاقانه اش از مهندسی و مواد و مصالح در آثارش شناخته شده است. او در پلی تکنیک منچستر و کالج هنر رویال تحصیل کرده و در سال 1994 استودیوی شخصی اش را تاسیس کرد. شعار وی “گرد هم آوری معماری، طراحی و مجسمه سازی در کنار یکدیگردر یک تمرین” بوده است.

اکنون استودیوی هیترویک شامل تیم نفره ای از طراحان و معماران می باشد که معتقدند که “زندگی فیزیکی در جهان را برای همه بهتر می سازند”. پروژه های انجام شده ی آنان شامل ساختمان ها، فضاها و اشیا هستند ، اگرچه اکنون تمرکزشان بر روی سازه های با مقیاس های بزرگ و المان های شهری است.

لوییس فرناندز گالیانو، نویسنده و منتقد اسپانیایی، در گزارشی با عنوان طراحی به مثابه تجربه در وبسایت https://arquitecturaviva.com/  درباره هیترویک می نویسد: چه چیزی آثار وی را چنان جذاب و متفاوت می سازد؟ آنچه آثار وی را چنان جذاب و متفاوت می سازد، این است که او معماری را به مثابه تجربه درک می کند بنابراین آثار وی بر اساس دانش مادی شکل گرفته اند و همیشه یک بعد شاعرانه دارند. در تمام پروژه های هیترویک این عملکردهای حیاتی تصویر شده اند و ارتباطی بین هنر نمایش داده شده و جریان زندگی اطراف آن برقرار می کنند. آثار طراحی شده توسط این گروه زنده اند و در هر مقیاسی، دمی شاعرانه دارند که به آنها تخیل می بخشند و این خلاقیت به طرح هایشان زندگی می بخشد.