بن ون برکل، معمار هلندی و موسس یو ان استودیوست ، وی در آکادمی ریتولد آمستردام و در همکاران طراحی در لندن تحصیل کرد و در سال 1988 با کارولین بوس در آمستردام کار معماری را آغاز کردند. از اولین آثار آنان ساختمان اداری کاربو، پل آراسموس روتردام و خانه ی موبیوس را میتوان نام برد.

بن در گفت و گوی با مجله ی Clad در سال 2018 درباره ی هدف خود میگوید: ما در عصر آیفون زندگی می کنیم اما معماری و صنعت ساختمان هنوز در مرحله ی واکمن قرار دارد. من میخواهم با یو ان سنس فن آوری های نوآورانه با محیط مصنوع را به طور کامل ترکیب کنم و شیوه ی زندگی و کار مردم و رسیدنشان از نقطه ی آ به نقطه ی ب را بهبود ببخشم. من فن آوری در محیط مصنوع را در مقام یک معمار نظاره می کنم و کار یک معمار همواره از مردم آغاز می شود. به جای تمرکز صرف بر کارآیی یا بهینه سازی مصرف انرژی، از طریق محیط های سازگار حسی، من فرصتی عالی برای خلق بناها و شهرهایی را می بینم که نسبت به انسان ها حساس ، و برای آنها محسوس هستند.

در سال 1998 برکل و بوس یو ان استودیو را تاسیس کردند و گروهی از متخصصان ، معماران و طراحان شهری را در آنجا گرد هم آوردند. هم اکنون یو ان استودیو شش دفتر بین المللی در آمستردام، شانگهای، هنگ کنگ، فرانکفورت، دبی و ملبورن دارد و بیش از سیصد کارمند در این دفاتر مشغول به کارند. آنان، هدف خود را طراحی ای می دانند که بتواند در راستای تغییرات اقلیمی، چالش های اجتماعی و اقتصادی موثر باشد و حداقل تاثیر زیانبار را بر وری کره زمین بگذارد. موزه ی مرسدس بنز اشتوتگارت، نما و بازسازی داخلی مجموعه ی گالریا در سئول، تئاتر موسیقی گراتز و …. از زمره پروژه های یو ان استودیوست.