استودیوی معماری gmp در حدود پنجاه سال پیش در هامبورگ آلمان توسط meinhard von gerken  و volkwin marg تاسیس شد و در حال حاضر بیش از 500 کارمند در 50 کشور دنیا در این استودیو مشغول به کارند.

چند نکته دفاتر gmp را  از بسیاری دفاتر معماری متمایز میسازد:در جهت افزایش روحیه کار جمعی در بین طراحان و کارمندان، برنامه های ورزشی و گروهی مختلفی مانند والیبال ساحلی، بدمینتون، اسکی، مهمونی های کریسمس و پایان سال تدارک میبیند. نکته دوم جهت تلفیق به روز بودن و تجربه، در تیم خود از معماران جوان و با تجربه در کنار هم استفاده میکنند تا جسارت در کنار تجربه بهترین های طراحی را به ارمغان بیاورد و در آخر مکررا با کارخانه ها و شرکت های ساختمانی در ارتباطند تا با مصالح، محصولات و تکنولوژیهای جدید آشنا شده و آنها را به کار گیرند.

پروژه های انجام شده طیف های گوناگون عملکردی از مسکونی، آسمانخراش ها تا استادیوم ها و سالن های کنسرت را در بر می گیرند. gmp معتقد است که برقراری دیالوگ با مشتریان در طراحی ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

با در نظر داشتن رویکرد پایدار، هدف آنان معماری ای است که ماندگاری طولانی داشته و فراتر از مدهای زودگذر باشد. مضافا لازم است که که چالش هایی مانند دیجیتالی شدن زندگی روزمره، آلودگی هموا، ازدحام در شهرها و … در نظرگرفته شود. gmp  باور دارد که تمامی این چالش ها باید تا حد ممکن لحاظ شود و ضمنا اقلیم و استانداردهای جهانی باید در نظر گرفته شوند.

“gmp درباره ی خود میگوید: ایده آل ما طراحی چیزهایی است که به اندازه کافی ساده اند تا پراگماتیک باقی بمانند. برای ما یک ساختمان ” به سادگی” خوب است وقتی که نیازهای عملکردی خود را به خوبی پاسخ دهد، به شیوه ی منطقی ساخته شده باشد، از مصالح مناسب استفاده شده باشد و باشرایط مکانی هماهنگ باشد. رویکرد معماری ما در چهار اصل سادگی، یگانگی در عین تنوع، تفاوت، نظم سازه ای تعریف شود.”